Projektarbete makt (4)

Arbetet ser ut som det gjorde vid förra inlägget. Jag bestämde mig för att min målning fick vara klar nu. Hade först lite tankar om att jag inte kände mig riktigt klar, att det fattades något, men kom hem efter handledningen med tankar och idéer och främst ett beslut om att jag var färdig. Kom hem, drog loss tejpen och bestämde att det fick vara nog nu. Kändes bra.
Den bild jag målat är den bild jag kommer visa i "redovisningen". Jag har funderat mycket på det som sades under handledningen om att jag skulle kunna visa dels bilden, men även de olika delar som lett fram till den, alltså min "känslodagbok", mina porträtt och ett verk från verkstadsveckan vars utryck jag inspirerats av. Men jag har nog beslutat mig för att enbart ha bilden som den är och låta den tala för sig själv och de som hittar texten och märker att alla figurer är jag gör det och de som inte gör det gör inte det. Tänker att en nog kan tolka bilden lite olika beroende på vad en ser och låter det vara upp till betraktaren att bestämma hur ingående denne vill studera bildens budskap. Mest baserar jag nog beslutet på att det känns rätt. Så jag hoppas att det blir bra så.




Kommentarer

Populära inlägg